جایگاه مدیریت پروژه و کاربرد آن در موسسات آموزشی و پژوهشی؛ ویژه دفاتر طرح و برنامه و مراکز پشتیبانی فنی و مهندسی موسسات آموزشی و پژوهشی
| تاریخ ارسال: 1398/10/2 |
جایگاه مدیریت پروژه و کاربرد آن در موسسات آموزشی و پژوهشی؛ ویژه دفاتر طرح و برنامه و مراکز پشتیبانی فنی و مهندسی موسسات آموزشی و پژوهشی
اهداف:
- شنایی با رویهها و الگوهای متداول مدیریت پروژه
- توانایی تجزیه وتحلیل فنون برنامه ریزی پروژه
- فعالیت کردن در کنار مدیران و کارشناسان پروژه
- بهره گیری از فنون برنامه ریزی پروژه برای ارزیابی موفقیت وشکست پروژه
محور ها:
- مفاهیم و کلیات- شناسایی عوامل کلیدی موفقیت و مهمترین دلایل شکست پروژه ها- نگاهی به وضعیت مدیریت پروژه در ایران و جهان
- مفاهیم و کلیات در زمینه مدیریت پروژه
- تدوین منشور پروژه - شناسایی ذینفعان پروژه
- فرآیندهای برنامه ریزی شامل: WBS- مدیریت ریسک و تحلیل های کمی و کیفی- برآورد هزینه و بودجه بندی - برنامه ریزیها (ارتباطات - PROJECT PLAN - و شناسایی زیر پروژه ها
- مهارتهای کلیدی مدیریت عمومی (راهبری-همکاری تیمی-انگیزش-برقراری ارتباط-تفاهم- مذاکره)- آشنایی با فرآیندهای مدیریت پروژه
- شناسایی عوامل کلیدی موفقیت و شکست پروژه ها
- مدلهای بلوغ سازمان و سطوح آن
- پیاده سازی نظام جامع ، اهداف ، راهکارها و ارائه مدل پیاده سازی نظام جامع - متدولوژی مدیریت پروژه های بزرگ
- متدولوژی پروژه های بزرگ (کلیه فرآیندهای آغازین، برنامه ریزی، اجرایی، کنترلی و اختتامیه)
- پیاده سازی نظام جامع ، اهداف ، راهکارها و ارائه مدل پیاده سازی نظام جامع - متدولوژی مدیریت پروژه های متوسط و کوچک
مخاطبان:
- کلیه مدیران، کارشناسان مسئول و اعضاء هیأت علمی که مسئولیت اجرایی در موسسات آموزشی و پژوهشی دارند
- کارشناسان فنی، کنترل پروژه و مدیران کارگاه های ساخت و تولید
طول دوره:
- مدیران ارشد: ۴ ساعت
- مدیران پروژه: ۸ ساعت
- مدیران اجرائی: ۶ ساعت
- کارشناسان اجرایی: ۱۲ ساعت
- اعضاء هیأت علمی مسئول در مراکز: ۶ ساعت
مدرسان:
- دکتراحمدعلی یزدان پناه، استادیار گروه پژوهش های آماری و فناوری اطلاعات، موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی